Rahsia Melalui Tulisan,korang rase tulisan korang mcm maner????

Saturday, 2 July 2011

Pertama : Tekanan
i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.
· Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif
ii. Tekanan yang ringan
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.
· Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit
Kedua : Bentuk Tulisan
i. Tulisan yang bulat-bulatSemua huruf ditulis dengan bulat
· Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)
ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leperTulisan yang angular dan sharp
· Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical)
Ketiga : Kecondongan
i. Condong ke kanan· Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih
sayang, berani, pemurah
ii. Condong ke kiri
· Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka
campur orang
iii. Tegak· Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan
tengah
iv. Campur-campur· Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)
Keempat : Kerapatan
i. Jarang-jarang
· Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.
ii. Rapat-rapat
· Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut
Kelima : Pada huruf J, G, Y, Z
i. Ada ekor
a) Besar, panjang dan sempurna
· Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan
b) Kecil, pendek dan tak sempurna
· Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri
Keenam : Pada palang huruf kecil T (t)
i. Tinggi
· Tahap aspirasi tinggi
ii. Rendah
· Mudah berpuas hati, cita-cita rendah
iii. Tengah-tengah
· Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana
Rumusan : -
Tulisan mencerminkan peribadi… Kita boleh menukar tulisan kita untuk mengubah peribadi dan Personaliti kita dengan sengaja supaya kita cemerlang dalam hidup…

6 comments:

Salhazlin Johar said...

tlisan kite kcik2...so...x btol3!! ha3

Muhammad Aidl said...

haha,xmengaku lah tuh,tulisan aku bulat2 jerk..hehe

Salhazlin Johar said...

Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif) ???? really??kreatif cmner 2..ce citer..

Muhammad Aidl said...

kreatif ea??kreatif mencari bahan untk kutuk2 ko,kreatf lah tuh hehe,ko xknal aku sal..mse aku jd presden krs dlu,aku bnyk bg idea2 kreatf n selesaikan mslh,cewahhh (angkat bakul sndri plak aku ni)huhuhu peace yoooo

Salhazlin Johar said...

eleh..kite...pgrusi klb bowling dlu...ade den kish...lgi byk kje...nk hndle game daerh..pertina...hahaha..lek r..kekereatifan 2 lhir dri jiwe beb...

Muhammad Aidl said...

x,kekereatifan dtg dgn penglaman n sejauh mane otak ko senget..lg bnyk senget,lg bnyk kreatif..hehe..dah2 xyah nk kecoh2 sape lg bnyk kerja..yg pntg dua2 ada kerja dlu..huhu

Blog contents © the life never end.. 2010. Blogger Theme by Nymphont.